8 mai 2007

La noi / la ei despre (in)constiinta

In Olanda am vazut automate de reciclare a materialelor plastice, de sticla si de tabla. Un automat ca cel de cafea cu 3 butoane pentru fiecare material reciclabil. Bagai pe una dintre benzile rotative recipiente de material si iesea automat si banutzul. Am avut de asemenea ocazia sa vad, in toaletele publice, cum se spala femeile cel putin, pe maini: deschid apa, se uda pe maini, inchid apa, se sapunesc bine, deschid apa, se clatesc rapid, inchid apa, iau un singur servetel absorbant de hartie, se sterg si pentru asta platesc intre 50 de centi si 2 euro!

In Romania opulenta se masoara si in cate camere ai la vila, in iluminatia folosita - cu cat mai puternica si mai degraba consumatoare de energie, cu atat mai bine. Oamenii au dreptul sa consume apa cu nemiluita, doar o platesc! Si daca o platesc e a lor, sa faca ce vor cu ea. La noi daca inchizi apa in timp ce te sapunesti sau stingi lumina in camera in care nu mai stai, este pentru ca faci economie! Iar asta NU da bine deloc! Ma intreb cat o sa mai justificam porcenia si inconstienta asta prin faptul ca timp de nu stiu cati ani am avut apa calda doar cu program si ca "se lua" lumina in fiecare seara.

3 comentarii:

Anonim spunea...

Da, frate, dar de ce sa facem noi ca aia ca aia e niste fraieri?
Daca eu am bani ca am succes si-mi fac vila da vila in Pipera cu 7 camere, care-i treaba? Si daca vreau consum toata apa, e a mea, eu dau banii, frate!
Imi iau si 3 masini, luminez toata gradina si arunc sticla de Red Bull dan masina pa Magheru.
Da' inca o data, care-i problema ta? Am bani, da? Si daca am bani, fac ce vreau ca doar platesc, dau banu', da?

Anonim spunea...

la ei apa costa! Mult! Si nu se plateste doar apa calda si apa rece, dar se scot bani din buzunar si pentru apa de ploaie (nu e banc!).
Deci constiinta aia a fost putin ajutata si de situatia contului dupa reglarea facturilor.

Karmina spunea...

Da, costurile sunt un argument foarte convingator, sunt convinsa ca ar fi si pentru noi. Nu ca ne-am dori. Am prefera sa nu ajungem acolo, ci sa respectam limitele naturale ale pamantului. E autoconservare ffs, nu altceva...