29 noiembrie 2006

Dove hits the jackpot! Sau nu?

http://www.metropotam.ro/La-zi/2006/11/art6843606870-Frumusetea-adevarata-tine-cont-de-zona-geografica/#rated

Lucrez la Universitate. Prima data cand am vazut imensul banner era la venire la serviciu. Am cascat ochii. Il vedeam printre niste retele de fire electrice, care incarcau foarte mult poza. Ironic, firele respective pareau riduri. Ce e asta?
A doua oara, la plecare de la serviciu l-am vazut in toata splendoarea lui. SPLENDOARE, fara ghilimele. Un chip perfect mi s-a parut. O batrana. Irene, 96 de ani. Ceeeeeee??? Wow! Superb! Ma opresc si analizez - un gat luuung, buze frumoase glossate ce-i drept. Glossul si esarfa din jurul capului sunt singurele elemente vizibile de cochetarie.
A treia oara cand l-am vazut mi s-a parut de-a dreptul perfect. De-abia acum am "vazut" cu adevarat si mesajul. Si m-am gandit: mesaj perfect in context vizual perfect, dar in context social potrivit?

Un comentariu:

Alexandru spunea...

Well K,

Call me a male shovinistic pig, dar cred ca romancele sunt altfel. Mai despte si mai inapoiate in acelasi timp.

Cred ca romancele in general (nu doar cele 1.000.000 din capitala) sunt destepte pentru ca stiu sa aprecieze frumusetea feminina. Nu mereu au o opinie corecta si obiectiva asupra lor, dar in general apreciaza corect frumusetea naturala. Evident ca nu ma bazez pe vreun studiu si doar perceptia mea, dar mi se pare ca romancele stiu ca sunt frumoase.

Sunt inapoiate pentru ca... asa e tara. Mult in urma altora (deci si barbatii sunt tot asa, so ... no hard feelings :P).

La noi femeile in general nu au apucat inca sa sufere de complexe de inferioritate in fata conceptului de 90-60-90. Doamna Elena Dumitru de 43 de ani, functionar public la administratia financiara, nu cred ca nu se ingrijeste pentru ca are un complex fata de 90-60-90 ea avand poate alte dimensiuni. Nu se ingrijeste din alte motive. Deci nu cred ca aceasta campanie o va atinge prea mult. O va atinge, poate, dar nu asa cum a gandit-o autorul/ii ei.

Cred ca exista femei in Romania care poat se judeca din perspectiva asta 90-60-90. Au 19-25 de ani, se gatesc in amiaza mare cu haine de mers in Bamboo si se duc la Mall Vitan la ultimul etaj si mananca pui de la KFC. Ce conteaza ca afara ploua si ele nu au masina au cizme de piele intoarsa si o rochita neagra cu paiete si spatele descoperit ziua la ora 14.45. Se imbraca asa pentru ca asa au vazut in reviste sau pe manechine si nu au educatia necesara sa inteleaga faptul ca ziua te imbraci cu haine de zi si seara cu haine de seara. Pe ele, campania asta le-ar atinge si le-ar putea ajuta sa inteleaga cum e treaba cu frumusetea naturala vs. frumusetea manechinelor imbunatatita digital. Totusi cred ca Dove nu pe ele le targeteaza. Pe ele le cauta Garnier, Maybelline, Rimmel si alte companii indreptate catre tinere. Dove, din cate miros eu, cauta femei mai mature, carora le-a aparut primul rid, care se simt frustrate de problemele cotidianului, cu copii, rate la Altex/Domo/etc.

Femeile astea cu primul rid, nu cred ca se ghideaza dupa revista Look sau Cool Girl care le invata "Cum sa te transformi in fotomodel in 3 zile" sau "Fa-ti iubitul sa te trateze ca pe un star in seara Oscarurilor". Slava domnului. Din pacate femeile astea au altele pe cap decat sa se preocupe de comparatii stupide cu pictorialele revistelor glossy.

Deci, (ca tre' sa trag si o concluzie) NU! Dove nu isi atinge targetul din .ro cu aceasta campanie. Asta pentru ca grupul tinta din Romania are alt profil decat grupul tinta din UK USA sau FR. Romancele sunt altfel.